Seorang wanita Ukrain telah didakwa melakukan pembunuhan apabila dia memotong kemaluan dan memenggal kepala suaminya selepas tidak tahan bertahun didera.

Suspek yang hanya dikenali sebagai Maria juga dipercayai memberi kemaluan yang telah dipotong itu kepada anjing untuk dimakan di Obariv.

Keadaan tempat kejadian

Berdasarkan kenyataan media, Maria yang berusia 48 tahun telah menyerang suaminya, Oleksandr, 49, di bilik tidur mereka selepas suaminya pulang dari kerja syif malam, 23 Ogos lepas.

Maria kemudiannya mencekik mangsa hingga mati dengan tangannya sebelum memenggal kepalanya dengan kapak. Dia kemudiannya menggunakan pisau untuk memotong kemaluan mangsa sebelum memberinya kepada anjing.

Karpet dalam rumah mangsa yang berlumuran darah

Menurut polis, Maria berkata dia telah bertahun didera secara fizikal dan mental, dan tidak tahu cara lain untuk menghentikan penderaan tersebut.

Selepas cuba memotong badan mayat suaminya, Maria melarikan diri dari rumahnya dan terserempak dengan jirannya, Nadezhda Opanasiuk.

Nadezhda memberitahu media,” Tangan, kaki dan pakaiannya berlumuran darah. Dia kemudia berkata,’Saya telah membunuh suami saya’.

Nadezhda Opanasiuk, jiran Maria yang menjumpainya dalam berlumuran darah

Nadezhda yang pada mulanya tidak percaya kemudiannya masuk ke rumah Maria sebelum menemui mayat Oleksandr. Maria telah mengaku melakukan pembunuhan tersebut kepada polis apabila mereka tiba di tempat kejadian. Dia juga menceritakan butiran pembunuhan tersebut sebelum ditangkap.

Jurucakap polis, Vadim Artiukhovich, berkata Maria mengaku melakukan pembunuhan tersebut selepas tidak tahu cara lain untuk menghentikan penderaan dihadapinya. Polis juga berkata jiran-jiran Maria juga mengesahkan sering melihat Maria didera selain dikejar suaminya dengan kapak. Walaubagaimana pun, perkara ini tidak pernah dilaporkan kepada polis.

Anak Maria, Viktor Fesianov

Walaupun Maria mengatakan didera dengan teruk, anaknya, Viktor Fesianov, berkata dia tidak dapat memaafkan perbuatan ibunya itu. Siasatan masih dijalankan.

Ladbible

, , ,

About Author

Leave a Reply

//couptoug.net/4/2458908